Zmiana flagi i rebranding. Zmiana logo, oraz elementów identyfikacji firmy.
Oznakowanie samochodu firmowego wykonane przez naszą agencję reklamową przed zmianą brandingu.
Rebranding firmy Corstjens Worldwide Movers
Firma została zreorganizowana i przyjęła barwy firmy Gosselin Mobility
Rebranding
Rebranding jest gruntowną zmianą w identyfikacji firmy, lub marki.
Efekt zmiany brandu ( jak logo, lub logotyp ), czyli stworzenie praktycznie od nowa znaku i określenie barw – definiuje się jako rebranding.
Przy tym funkcja nowego brandu często odnosi się do zmienionych przesłanek bazowych.
Flaga ze znakiem
Charakterystyczny znak, godło i barwy od wieków są umieszczane na proporcach, sztandarach i flagach.
Flaga jest nośnikiem dzięki któremu można wyeksponować własne barwy i unikatowe znaki graficzne.
Dzięki historycznej roli flagi, tradycyjnie uważa się ją jako element reprezentacyjny.
W komunikacji społecznej doskonale rozumiane są takie zwroty jak: ” flagowy produkt “, lub ” flaga na maszt “
W reklamie wizualnej flagi odgrywają również bardzo istotną rolę.
Flagi używane są dla podkreślenia prestiżu, ale także dla wypromowania marki, a czasem produktu.
Flagi jako element reprezentacyjny, oraz dekoracyjny wraz z innymi eksponowanymi w przestrzeni publicznej nośnikami domykają całość identyfikacyjną – tworząc tzw. obrandowanie.
Rebranding jest też zmianą merytoryczną sensu oznakowania. Świadczy on o innej przynależności, lub zmieniających się relacjach.
Zmiana flagi
Zmiana flagi może być rozumiana w sposób prozaiczny jako wymiana materiału flagowego na inny np. z powodu zużycia, zabrudzenia lub konwencji użytkowej.
Zmiana flagi jest wręcz niezbędna, gdy właściciel obrał nowe barwy i zmienił logo.
System identyfikacji powinien być jak najbardziej spójny i przejrzysty, bo tylko taki może być zapamiętany w sposób podświadomy przez odbiorców.
Rebranding i użycie nowego logo pociąga więc za sobą konieczność zmiany na wszystkich nośnikach identyfikacyjnych i reklamowych.
Zmiana flagi jest więc tylko jedną z wielu niezbędnych czynności, gdyż nawet mała lokalna firma używa szerokiego spektrum środków identyfikacji i promocji.
Wymiana logo dotyczy więc materiałów poligraficznych, promocyjnych, charakterystycznych opakowań, odzieży reklamowej, grafiki na samochodach, treści eksponowanej w internecie itp.
Dokonując rebrandingu należy zadbać, aby został on przeprowadzony w sposób czytelny. Proces ten powinien przebiegać sprawnie, tak by szybko i gruntownie utrwalić zmianę wśród odbiorców.
Bardziej komfortową alternatywą do rebrandingu jest modernizacja logo, odświeżenie znaku graficznego, czyli lifting.
Lifting logo powoduje, że forma ewoluuje wraz z otoczeniem, przy czym cały czas nawiązuje do poprzedniej. Prawidłowy lifting oferuje taką formę, która jest podświadomie rozpoznawana w sposób prawidłowy, zgodny z założeniami projektu. Lifting logo jest więc kontrolowaną modyfikacją pierwotnej formy znaku graficznego.
Zmiana flagi w firmie naszego Klienta
Nasza agencja reklamowa wykonała nowe flagi dla firmy stałego Klienta
Gosselin Mobility Warsaw w Starej Iwicznej k. Warszawy jest polskim oddziałem Gosselin Group NV Belgium. Firma obsługuje relokacje międzynarodowe.
Polska załoga firmy pierwotnie była częścią Corstjens Worldwide Movers. Następnie wszystkie biura firmy Corstjens zostały przemianowane i zintegrowane z Gosselin Mobility.
Na przykładzie tej reorganizacji można zaobserwować rebranding spowodowany zmianą właściciela podmiotu gospodarczego.
Do kolejnej zmiany flagi przyczyniły się jednak inne powody znane wyłącznie zarządowi firmy, który postanowił zmienić logo w sposób, który poza kolorystyką nie nawiązuje do dotychczas używanego.
Ponowna zmiana flagi w firmie Gosselin
Dotychczasowe logo widoczne na zdjęciu flagi nad tekstem: About Us, zostało wymienione na nowe – widoczne w nagłówku strony
Nowe logo firmy
Niewątpliwie nowe logo firmy Gosselin jest bardziej nowoczesne i czytelne w formie, łatwiejsze do zapamiętania, oraz bardziej praktyczne w zastosowaniu graficznym.
Logo to jest bardziej uniwersalne, jednak można odnieść wrażenie, że stało się zbyt bezosobowe i podobne do innych znaków w tej konwencji.
Podstawową wadą tego logo jest obligatoryjne oparcie o dwie barwy ( a nawet trzy, włączając kolor napisu ) . Nie zawsze taka właśnie kolorystyka będzie łatwa do praktycznego wdrożenia.
Oryginalną alternatywą mogłoby być pogrubienie linii litery “G” wewnątrz niedomkniętych pierścieni, które zostały zaprojektowane w jednakowej grubości co ta litera.
Dzięki takiemu rozwiązaniu niektóre techniki wykonania logo np. suchy stempel, grawerowanie – mogłyby lepiej odzwierciedlać sugestię istnienia odrębności kształtu i barwy tego elementu.
Najlepszym testem na to czy logo jest zaprojektowane prawidłowo, jest zastosowanie do odwzorowania znaku wyłącznie czerni i bieli.
Zapraszamy do przeczytania archiwalnego opisu jak tworzyliśmy własne logo agencji reklamowej >
Doradzimy jakie formy reklamy wybrać dla Twojej firmy
Zapytaj, napisz, zamów >> a_rek@tlen.pl <<
Obejrzyj również jakie rollupy wykonaliśmy dla Gosselin Mobility Poland
Rollupy →
Projektowanie graficzne, wizualizacja flagi
Nasza agencja reklamowa przed wykonaniem kompletu flag dla firmy Gosselin dokonała szeregu uzgodnień.
Przed wykonaniem kompletu flag wykonaliśmy uproszczone rysunki poglądowe, które odzwierciedlały wielkość i umiejscowienie logo na fladze. Ustaliliśmy rodzaj surowca do produkcji flag, oraz ich sposób konfekcjonowania. Wykonaliśmy wizualizację na podstawie obrazu oryginalnych flag sfotografowanych w brukselskiej centrali firmy. Szczegóły graficzne, które zazwyczaj koryguje się pocztą e-mail, wyjątkowo były ustalone z pomocą serwisu +Google. W końcowej fazie został ustalony termin wykonania i sposób dostarczenia.
Projekty graficzne flagi umieszczone w serwisie +Google →
Przeczytaj i obejrzyj jak nasze flagi trafiły na szczyt góry Elbrus
Flaga okolicznościowa →
Tagi: • Flagi • Rebranding • Logo • Lifting logo
Opis artykułu:
Zmiana flagi, rebranding, nowe logo, lifting logo. Flagi używane są dla podkreślenia prestiżu, ale także dla wypromowania marki, czasem produktu.Flaga jako element reprezentacyjny, oraz dekoracyjny wraz z innymi eksponowanymi w przestrzeni publicznej nośnikami domykają całość identyfikacyjną tworząc tzw. obrandowanie.