Strona internetowa dla firmy — jak reklamować firmę. „Solaris” – mural reklamowy dla firmy w Mińsku Mazowieckim. Fotografia z archiwum agencji reklamowej Arek | 2007 r.
Strona internetowa jest absolutnie niezbędna każdej firmie. Dość powiedzieć, że nikt nie będzie poważnie traktował firmy, która nie zadała sobie trudu, aby uwiarygodnić własną działalność. Własna strona internetowa może być wykonana i zaprezentowana na wiele sposobów. Jednak najważniejszą rolą strony www jest jej funkcja informacyjna, a dopiero potem dydaktyczna i promocyjna. Strona internetowa firmy jest przede wszystkim jej wizytówką. Na firmowej stronie www powinny znaleźć się podstawowe informacje administracyjne i opis działalności. Taki dość skromny, lecz przejrzysty sposób prezentacji dla wielu przedsiębiorców jest w zupełności wystarczający. Przy tej okazji należy wspomnieć, że cena wykonania i dalszego utrzymania strony www jest nieprzyzwoicie niska. Oczywiście cena jest niska w stosunku do wielu innych kosztów ponoszonych w biznesie. Na własnej stronie internetowej można oczywiście umieszczać wiele spersonalizowanych treści w sposób niezależny od innych operatorów. Do łatwego, intuicyjnego wprowadzania tekstu, zdjęć, grafiki i innych treści służą odpowiednie systemy zarządzania (CMS), które są zintegrowane z szablonem strony www.
Własna strona internetowa pozwala reklamować nie tylko firmę, ale także jej ofertę lub inne pożądane treści. Istotny jest fakt, że strona internetowa, która posiada własną domenę i wykupiony hosting jest praktycznie niezależna od wielu przykrych ograniczeń spotykanych u innych usługodawców. Internetowa wizytówka firmy oraz jej treści powinny być niezależne od reguł, takich jakie wyznaczają darmowe serwisy. Niejednokrotnie można zauważyć próby reklamowania swojej działalności w sposób amatorski. Wiele osób zakłada, że wystarczy założyć profil na Facebooku, konto na Twitterze czy Instagramie, aby efekty były zadowalające. Jednak doświadczenie wielu użytkowników wskazuje, że jedynie płatna dystrybucja treści może przynieść wymierne efekty. Założenie głównej strony internetowej na sub domenie w jednym z wielu serwisów katalogowych również nie jest najlepszym rozwiązaniem. W każdym z tych przypadków występują jakieś ograniczenia lub zachodzi konieczność wniesienia opłaty. Często dotyczy to wielu oddzielnie liczonych opłat za udostępnienie poszczególnych możliwości. Wprowadzając własne treści na obce portale, firma de facto buduje markę temu właśnie portalowi lub serwisowi zamiast sobie. Serwisy, na których zdeponujesz swoje treści reklamują się w internecie, a z pomocą bezpłatnie uzyskanej treści promują jednocześnie firmy konkurencyjne do Twojej działalności. Jak reklamować firmę, aby uniknąć wysokich kosztów i zbędnego towarzystwa konkurencji? Należy stworzyć własną stronę internetową i reklamować ją w internecie jako markę i ofertę zarazem.
Na własnej stronie internetowej jedyną konkurencją są wyłącznie inne treści własne. Można przedstawić w uproszczeniu, że konkurencją dla zakładki „oferta” jest sąsiadująca zakładka „nowości”. Również opisy poszczególnych produktów bądź różne artykuły mogą ze sobą konkurować w obrębie strony. Wystarczy umiejętnie uporządkować treść i strona www zyska pożądane właściwości. Treści na własnej stronie możesz reorganizować wielokrotnie i zawsze pozostają do Twojej dyspozycji. Inaczej jest w serwisach gościnnych i portalach społecznościowych, których funkcjonalność jest mocno ograniczona, a treści dezaktualizują się błyskawicznie. Dowiedziałeś się że Twoja strona firmowa, zainstalowana na sub domenie lub portalu społecznościowym nie spełni oczekiwań. Poszukaj więc innego sposobu na reklamowanie własnej strony firmowej. Najprostszym sposobem jest płatne reklamowanie się za pomocą systemu Adwords, czyli reklamy Google Ads — jest to dość kosztowne rozwiązanie. Wydatek rzędu 500 do 1000 zł miesięcznie jest raczej kwotą, za pomocą której niewiele można zyskać, a szczególnie jeśli kampania wdrożona jest nieumiejętnie. Żeby reklamować stronę internetową firmy, wystarczy cierpliwe pozycjonowanie organiczne strony (darmowa lub płatna dystrybucja treści, która zwiększa widoczność strony www). Taki sposób reklamowania firmowej strony www jest skuteczny i przynosi korzyść przez wiele lat (dzięki zindeksowanym linkom do strony internetowej).
Najprostsze rozwiązanie to pozycjonowanie organiczne, które polega na umieszczeniu podstawowych informacji o stronie www, w wielu dostępnych miejscach przestrzeni internetowej. Takimi miejscami oczekującymi na przyjęcie Twojej reklamy — i to najczęściej bezpłatnie, są wizytówki NAP. Wizytówki NAP zawierają podstawowe dane kontaktowe (Name, Address, Phone Number), oraz często aktywny link do strony www. Wizytówki NAP są świetnym sposobem reklamowanie firmy i lokalne pozycjonowanie domeny w wyszukiwarkach internetowych jak np. Google i Bing. Jeśli już wprowadziłeś podstawowe dane o firmie i adres strony www swojego biznesu do wizytówek, to musisz poszukać lokalnych i branżowych serwisów. Takie serwisy umożliwiają dokonanie kolejnych wpisów. Pamiętaj przy tym, że dokonanie wpisu bez możliwości umieszczenia aktywnego linku do firmowej strony www jest właściwie nieprzydatne. Taki wpis może niestety pomagać Twojej konkurencji, jeśli nie znajdziesz czasu na kontrolowanie systemu dystrybucyjnego. Własną firmę można reklamować w internecie na wielu portalach społecznościowych, w tematycznie przygotowanych do tego miejscach. Między innymi są to blogi tematyczne, ale także szeroko rozumiana przestrzeń Facebooka. Reklamowanie się na Facebooku ma chyba więcej wad niż zalet, jednak dla wielu jest to najlepszy sposób na reklamę treści udostępnianych z własnej strony www. Niestety aktywne linki na Facebooku odnoszące się do zewnętrznych stron internetowych nie są prawidłowo indeksowane przez zewnętrzne wyszukiwarki jak Google i Bing. Musisz też pamiętać, że nie każdy chce logować się na Facebooku, Twitterze, w Tumbler czy Pinterest, a wówczas Twoje treści są niewidoczne.
Poza wymienionymi wyżej sposobami istnieje często niedoceniany sposób dystrybucji. Adres strony internetowej oraz podstawowe dane mogą być rozpowszechniane dzięki poczcie e-mail. To właśnie w stopce wiadomości, którą przesyłasz pocztą elektroniczną można umieścić reklamę firmy lub choćby link do strony www. Dzięki temu istnieje spora szansa, że informacja o Twojej firmie trwale zapisze się bazie danych adresata. Będzie zapisana wraz z linkiem do treści rozszerzonej, umieszczonej na Twojej stronie. Użytkownicy w poszukiwaniu treści coraz częściej wykorzystują wyszukiwarkę wewnętrzną konta e-mail do odnalezienia sprawdzonych wiadomości. Zamiast ponownie szukać używając wyszukiwarki internetowej, posługują się narzędziem dołączonym do konta pocztowego. Reklama Twojej strony internetowej ma sens wyłącznie wtedy, gdy oferta jest pożądana i ma szanse na spełnienie oczekiwań odbiorcy. Jeśli tak to naprawdę warto zadbać o promocję, gdyż nawet gdyby oferta była niespotykanie atrakcyjna, to bez odpowiedniej prezentacji nie ma szansy na zbyt. Więcej o publikowaniu wartościowych treści jest napisane w artykule sponsorowanym na łamach serwisu Nowy Marketing. Jest to doskonały przykład dla tych, którzy nie wiedzą jak wygląda artykuł sponsorowany. Zadaniem artykułu jest promocja marki i zarazem strony internetowej firmy promującej się w ten sposób. → Link do artykułu sponsorowanego (promocja na rzecz projektu SeoPilot firmy Seopult). Świat promocji biznesu i reklamy łączy ze sobą przestrzeń wirtualną z realną rzeczywistością. Jeśli już posiadasz własną stronę internetową to otwierają się przed Tobą niemal nieograniczone możliwości promowania — wszędzie znajdziesz miejsce na reklamę swojej oferty.
Miejsce na reklamę swojej oferty, dzięki promowaniu adresu strony www firmy, znajdziesz na niezliczonych przedmiotach użytku codziennego. Przedmiotami specjalnie przeznaczonymi do promocji firmy, a w tym reklamy strony www, są gadżety reklamowe i upominki. Identyfikacja firmy z samego założenia opiera się o promowanie adresu internetowego. To właśnie adres internetowy (nazwa domeny) zapewnia łatwy do zapamiętania i wykorzystania skrót do eksplorowania zawartej pod nim treści. Adres strony internetowej firmy może się pojawiać praktycznie na każdej reklamie wizualnej, a także na poligraficznych materiałach informacyjnych. Wraz z systematyczną promocją i biegiem czasu, to adres strony www firmy staje się znakiem rozpoznawczym i sam w sobie stanowi reklamę dla biznesu. Nasza agencja reklamowa specjalizuje się w reklamowaniu firm w bardzo szerokim zakresie, jednak w taki sposób, aby działania marketingowe wykorzystane były w sposób optymalny. Staramy się oferować szczególnie takie usługi, które są opłacalne dla Klienta. Sposobem na realizację jest kojarzenie powiązanych elementów, w zakresie: projektowania grafiki, produkcji reklamy wizualnej i reklamy w internecie. Zapoznaj się z przykładem, sprawdź jak wykonujemy stronę internetową → Wizytówka internetowa i treść oferty firmy Carcommerce – tworzenie strony www. Czy szukasz odpowiedzi na pytania dotyczące wykonania strony internetowej ? Czy wiesz co jeszcze możesz zrobić dla promocji własnej firmy ?
Pozycjonowanie strony www pomaga zwiększyć widoczność firmy w internecie. Tagi: • Strona internetowa • Strona www • Strona internetowa firmy • Jak reklamować firmę • Jak reklamować stronę www • Wizytówka internetowa
Strona internetowa dla firmy — wizytówka
Strona internetowa — jak reklamować firmę
Strona internetowa — jak reklamować stronę firmową
Jak reklamować firmę w internecie
Strona internetowa firmy — gdzie szukać treści i miejsca na reklamę
Strona internetowa firmy na reklamach wizualnych
Pokażemy Twoją wizytówkę w internecie i wypromujemy ją.
Zapytaj, napisz, zamów >> a_rek@tlen.pl <<
Reklama internetowa →
Opis artykułu:
Strona internetowa dla firmy — jak reklamować firmę.