Reklama zewnętrzna i nośniki reklamy zewntrznej.
Agencja reklamowa Arek oferuje reklamy zewnętrzne, stosowane w zależności od Wyboru, czyli: potrzeby, możliwości, celu ekspozycji.
∴ Reklama zewnętrzna, czyli dokładnie reklama wizualna, jest to informacja, umieszczona na stosownym nośniku.
∴ Zależnie od sposobu ekspozycji, może to być: reklama na budynku, reklama wolnostojąca, reklama na ogrodzeniach, obiektach codziennego użytku, lub reklama na pojazdach.
∴ Zależnie od celu, ekspozycja może być dedykowana jako: informacja, oznakowanie lokalu, reklama firmy – marki, produktu, lub usługi.
Reklama zewnętrzna – wybór
⋅ Reklama wolnostojąca ⋅ Reklama na budynek ⋅ Reklama na pojazdach ⋅ Reklama uniwersalna ⋅
Reklama wolnostojąca
Reklama zewnętrzna w przestrzeni otwartej
- Billboardy
- Tablice reklamowe
- Szyldy firmowe
- Tablice urzędowe
- Tabliczki na słupku
- Tablice informacyjne
- Tablice kierunkowe
- Znaki drogowe
- Flagi, maszty
- Totemy
- Witacze
- Pylony
- Potykacze
- Stojaki
- Ścianki
- Reklamy świetlne:
- | kasetony reklamowe
- | pylony
- Konstrukcje reklamowe
Reklama na budynek
Reklama zewnętrzna na obiektach architektury
- Szyldy
- | szyldy z blachy
- | szyldy z Dibondu
- | szyldy z PCV
- | szyldy z pleksi ( plexiglas )
- Szyldy emaliowane
- Tablice urzędowe
- Billboardy na ścianę
- Tablice reklamowe
- Plansze reklamowe
- Tabliczki
- Tabliczki informacyjne
- Tabliczki kierunkowe
- Ramki zatrzaskowe OWZ
- Napisy przestrzenne, litery 3D
- | litery z plexi
- | litery z PCV
- | litery z Dibondu
- | litery ze styroduru
- Litery 3D, podświetlane LED
- Kasetony reklamowe
- Kasetony podświetlane diodami LED
- | Kasetony z wymienną grafiką
- Kasetony z Dibondu
- Kasetony ultra cienkie / slim
- Plafony reklamowe ścienne
- Otoki reklamowe
- Reklamy na szyby i okna
- Wyklejanie szyb
- Reklamy witryny sklepowej
- Naklejki na przedmioty, obiekty
- Naklejki chodnikowe, na asfalt, beton, posadzkę
Reklama uniwersalna
Reklama o szerokim zakresie zastosowania
- Banery
- Siatki reklamowe
- Transparenty tekstylne
- Flagi
- Napisy reklamowe
- Napisy informacyjne
- Napisy dekoracyjne
- Znaki, logo
- Plakaty
- Nalepki
- Naklejki
- | naklejki magnetyczne
- | naklejki z folii samoprzylepnej
- Litery z folii samoprzylepnej
- Litery przestrzenne
- Reklama świetlna
- Wyświetlacze LED
- | wyświetlacze tekstowe LED
- | wyświetlacze graficzne LED
Reklama na pojazdach
Reklama i oznakowanie na środkach transportu
- Reklama na samochodach
- | reklamy na samochodach osobowych
- | reklamy na samochodach dostawczych
- | reklamy na samochodach ciężarowych
- | reklamy na autobusach
- Reklama na przyczepach
- Grafika na kabinę ciągnika TIR
- Oklejanie samochodów firmowych
- Folie samochodowe, spersonalizowany nadruk
- Naklejki reklamowe na samochód
- Naklejki na motocykl.
Reklama zewnętrzna w praktyce – sugerujemy optymalne rozwiązania
Zapytaj, napisz, zamów >> a_rek@tlen.pl <<
Reklama zewnętrzna – wykonanie
Przykładowe realizacje:
Reklama zewnętrzna – banery reklamowe
Reklama typu: banery, siatki reklamowe – realizacje →
Reklama zewnętrzna – szyldy, tablice reklamowe
Wykonujemy: litery, naklejki, szyldy, tablice reklamowe, billboardy, reklamy świetlne, reklamy na samochodach … , oraz całą gamę produktów w kategorii reklamy zewnętrznej.
Reklamy – wybór możliwości →
Jaka jest najlepsza reklama zewnętrzna?
Reklama zewnętrzna jest ważnym i bardzo skutecznym środkiem komunikowania się.
Spośród różnych typów reklamy wizualnej, to właśnie reklama zewnętrzna, w różnych jej odmianach jest zauważana i doceniana.
Skuteczność reklamy zewnętrznej, w szczególności opiera się na ogromnych możliwościach ekspozycji w przestrzeni publicznej. Oczywistym faktem jest, że powinna być to reklama profesjonalna.
Dobrze wykonana reklama zewnętrzna, powinna być:
• widoczna – nie tylko wielkość, kąt ustawienia, ale też aktywność otoczenia, inne reklamy, mają istotne znaczenie
• czytelna graficznie
• zrozumiała w treści
• przyciągająca wzrok, interesująca
• zapadająca w pamięć, podświadomość
Istotą wykonania dobrego przekazu jest to, że nie może być on przeładowany treścią.
Reklama zewnętrzna jest odmienna w sposobie odbioru, od reklamy prasowej, czy internetowej.
W przeciwieństwie do reklamy prasowej, internetowej – reklamy zewnętrzne, najczęściej nie są czytane, tylko raczej bywają zauważane.
Na przykład, rozpatrując skuteczność przydrożnego billboardu należy uznać, że jeśli kierowca zwróci uwagę na treść, to będzie miał zaledwie kilka sekund na jej ocenę.
Przeważnie nie jest to nawet ocena, analiza treści, tylko podświadome zapamiętanie, lub odrzucenie informacji. Pasażer ma trochę więcej czasu, ale mechanizm działa podobnie.
Przekaz informacyjny takiego billboardu powinien być maksymalnie ograniczony, do podstawowych, niezbędnych informacji. Wszelkie dłuższe opisy, lub wieloelementowe grafiki, z góry skazane są na brak odbioru, a zatem są nieskuteczne.
Najlepszym sposobem jest promowanie marki, produktu, kampanii, za pomocą odpowiedniego punktu odniesienia, który pozwoli odbiorcy rozszerzyć swoją wiedzę na interesujący go temat, w dogodnym dla niego czasie.
Widoczna reklama jest najlepsza
” Odbiorca reklamy musi mieć komfort odszukania informacji “
Najlepszym sposobem jest szczególne wyeksponowanie adresu strony www promowanej treści, co pozwala na zachowanie ciągłości przekazu.
Promocja marki, adresu strony internetowej daje możliwość kolejnych interakcji. Następstwem jest powielenie informacji – reklama szeptana lub powrót do zapamiętanej informacji, szczególnie na zasadzie skojarzenia z podobną informacją w przestrzeni medialnej.
Przykładem mogą być billboardy supermarketów.
Tablice Castoramy, Carrefour itd. mają za zadanie ułatwienie sprzedaży wszystkich produktów, choć na plakacie promuje się tylko jeden.
Reguła polega na tym, że przez bardzo krótki okres eksponuje się jeden tani produkt, a potem systematycznie kolejne.
Pozwala to wzbudzić ciekawość, nie nuży zainteresowanych, oraz nieustannie przypomina o szerokich możliwościach pozostałej oferty.
Na billboardach pokazane są: wyraźne zdjęcie, duża cena, zachęcające hasło i charakterystyczne logo firmy.
To często wystarczy, aby spowodować kolejne reakcje. Następujący bieg zdarzeń nie jest oczywiście pozbawiony kolejnych bodźców, wyartykułowanych przez nośniki reklamowe.
Dobra reklama
Dobra reklama zewnętrzna nie jest droga ani tania. To nie koszt czyni reklamę wartościową, tylko dobór środków.
Billboardy, przydrożne tablice reklamowe, mniejsze szyldy, a ostatnio wszechobecne winylowe banery niezbyt wysokiej jakości, to tylko część możliwości promocyjnych.
Banery reklamowe, które wiszą – a raczej zwisają na ogrodzeniach, są raczej antyreklamą właściciela, często wzbudzają niechęć.
Są tak tanie, że każdy może sobie pozwolić na tak zwaną inwestycję, o którą potem nie dba.
Dość nonszalancko traktowane są potykacze, stojaki, plansze reklamowe, drobne tablice, czy tabliczki.
Natomiast szanowane są reklamy na samochodach. Każdy właściciel pojazdu jest szczególnie wyczulony na treść, jakość i trwałość reklamy.
Można zaobserwować regułę, że im bliżej strategicznego centrum inwestora, tym bardziej wzrasta dbałość o wizerunek. Nie chodzi tu tylko o ekskluzywne pylony, litery przestrzenne, eleganckie kasetony reklamowe, czy inne reklamy świetlne. Coraz częściej nawet tablice informacyjne, tablice kierunkowe, napisy, znaki, są wykonywane z dobrych jakościowo surowców, o dużej estetyce.
Kolejna kategoria to reklama na szyby, obecnie nie są to napisy reklamowe ze zwykłej naklejki. Wyklejanie szyb jest często przemyślane i stosowane z umiarem. Ostatnio najmodniejsze są aplikacje z folii mrożonej (tzw. szronionej). Efekt mrożonego szkła pozwala uzyskać wrażenie prestiżu, szczególnie gdy nie jest to w pełni oklejona szyba, a zastosowany elegancki wzór. Przy okazji zapewnia intymność i nie absorbuje dużo światła.
Doradzamy jaka reklama jest najlepsza, gdzie, dlaczego ?
Zapytaj, napisz, zamów >> a_rek@tlen.pl <<