Czy zawsze reklama na samochodzie firmowym jest przydatna ?
Czy nie jest tak, że reklama na samochodzie firmy jest po prostu kłopotliwa ?
Trudno dać jednoznaczną odpowiedź. ale można postawić tezę, że reklama jest wręcz wymogiem w znakomitej większości przypadków.
Nawet przepisy o działalności gospodarczej nakazują wyraźne oznakowanie miejsca, przedmiotu i czasem osoby.
Takie wymogi istnieją po to, by wszystkim było łatwiej poruszać się w przestrzeni publicznej.
Informacja o firmie, usłudze lub ofercie nie powinna być ukrywana. Chyba każdy się zgodzi, że przejrzystość w biznesie jest pożądana.
Umieszczenie czytelnej informacji w widocznym miejscu nie sprawia, że zaufanie do firmy staje się bezgraniczne, jednak podnosi komfort wzajemnych relacji.
Informacja wymaga wizualizacji, więc w pewnym momencie przychodzi czas, na decyzję jak ma być przedstawiona.
W zasadzie każda interpretacja graficzna treści może być uznana za reklamę, nawet gdy jest tylko małym, skromnym napisem.
Reklama powinna być przemyślana.
Zarówno informacje powinny być odpowiednio dozowane, jak i reklamy powinny służyć każdemu według jego potrzeby.
Reklama na samochodzie firmy musi służyć wszystkim
Skoro reklama na samochodzie ma być uniwersalna, to musi być komunikatywna.
Nadawca oferty reklamowej powinien przewidzieć mechanizmy działania przekazu i skutki, jakie może ona wywołać u większości odbiorców.
Jest to bardzo ważne, gdyż w pewnej części to właśnie ta reklama będzie miała wpływ na dalszy rozwój firmy.
Przysłowie głosi: „jak cię widzą, tak cię piszą”.
Przy tym trzeba koniecznie brać pod uwagę, że każdy jest inny, ma różne preferencje, dlatego decyzja o doborze formy reklamy nie może być pochopna.
Reklama na samochodzie firmy może być wykonana na setki sposobów.
Dotyczy to zarówno wielkości, kolorystyki, układu graficznego, jak również treści widocznej i sugerowanej.
W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem jawi się ścisła współpraca grona osób, które mogą mieć wpływ na kształt ostateczny reklamy.
Wspólne projektowanie graficzne reklamy jest niezbędne do tego, aby jej opracowanie mogło służyć zgodnie z zamiarem, a również z korzyścią.
Czy reklama na samochodzie firmy usługowej jest potrzebna ?
Kwestia nie jest bezpodstawna, gdyż obecnie na rynku pracy brakuje pracowników, a firmy usługowe radzą sobie znakomicie.
Jednak nie powinno to powodować beztroskiego stylu prowadzenia biznesu, ani też obniżenia poziomu świadczonych usług.
Pracownicy naszej agencji reklamowej nieraz słyszeli opinię, że reklama jest komuś niepotrzebna, gdyż ma wystarczająco dużo klientów.
Nie wchodząc w polemikę na temat ilości klientów, trzeba zauważyć, że popularność i sukces nie zawsze są stanem trwałym.
Kolejnym argumentem jest zwykły szacunek dla kontrahenta lub pracownika.
Dobrze przemyślana, wyważona oferta i informacja w postaci reklamy na samochodzie będzie pełnić funkcje wizytówki i zarazem powinna budować markę firmy.
Reklama na samochodzie firmy usługowej — Optima Przeprowadzki
Dobrym przykładem ilustrującym wytoczone tezy są działania marketingowe firmy Optima.
Optima świadczy usługi re lokacyjne, przeprowadzki dla szerokiego przekroju odbiorców indywidualnych i biznesowych.
Pracownikom firmy nie jest obcy kontakt z bardzo wymagającymi klientami zagranicznymi oraz trudnymi organizacyjnie zadaniami.
Więcej na temat firmy Optima Przeprowadzki dowiesz się na stronie katalogowej FirmyNet.
Od początku powstania firma kładzie nacisk na branding firmowy i komunikację wizualną.
Wśród wizualnych akcentów identyfikacji firmy jak: odzież firmowa, materiały promocyjne, dedykowane opakowania, znajdują się również reklamy na samochodach.
Przedstawiliśmy powyżej krótki fotoreportaż z sesji oklejania kolejnego samochodu floty firmowej Optima.
Już od lat szata graficzna nie ulega większym zmianom. Może świadczyć to o tym, że naprawdę dobrze sprawdził się pierwszy, a opracowany wspólnie z naszym Partnerem projekt graficzny.
Technologia wykonania reklamy na samochodzie firmy Optima
• projekt graficzny został zmodernizowany w niewielkim stopniu w stosunku do poprzednio zrealizowanego. Zmianie uległy wymiary, ustawienia, niektóre kolory i fragmenty treści.
• po wykonaniu składu graficznego został wykonany wydruk solwentowy na ploterze Roland. Grafika została wydrukowana na folii samoprzylepnej marki 3M (kanalikowa do głębokich przetłoczeń).
• wydruk został pokryty cienkim laminatem do przetłoczeń marki 3M. Laminat zabezpiecza wydruk przed promieniami UV, zarysowaniem farby, a także umożliwia zmywanie drobin asfaltu i innych zanieczyszczeń.
• część aplikacji (część napisów) została wykonana z użyciem plotera tnącego.
• po upływie doby folia została ponownie wygrzana i trwale dociśnięta.