Napis reklamowy do budynku firmy FUD, e-Portfolio
Zdjęcia w mapach Google >>
Do naszego wirtualnego zbioru informacji dołączamy realizację usługi reklamowej wykonanej dla Fabryki Urządzeń Dźwigowych w Mińsku Mazowieckim.
Napis reklamowy i logotyp
Modernizacja napisów
Usługa wykonania napisów reklamowych, o której wspominamy poniżej w zasadzie nie różniła się od innych podobnych, które wykonujemy codziennie.
Jednak tą usługę warto opisać jako przykład ogólnie nieudanego działania.
Szczególnie istotny jest tutaj fakt, że wątpliwości dotyczą stabilnej firmy z ponad wiekową tradycją.
Przez zlecenie nam wykonania usługi reklamowej, inwestor zamierzał zadbać o wyeksponowanie 120 rocznicy założenia przedsiębiorstwa.
Celem inwestora była modernizacja napisów reklamowych umieszczonych w strategicznych miejscach obiektu siedziby firmy.
Na zewnątrz należało całkowicie wymienić już istniejący napis przestrzenny, umieszczony na ścianie budynku.
Treść napisu: ” Rok założenia 1989 “
Dotychczas był on wykonany z malowanego farbą styroduru, a przez lata funkcjonowania w warunkach zewnętrznych uległ naturalnemu zniszczeniu.
Wewnątrz lokalu na głównej ścianie w recepcji należało wykonać tablicę z hasłem, która miała komponować się z już zamontowanym logotypem firmowym.
Sam logotyp wykonany był z cienkiego pleksiglasu sklejonego ze styrodurem, a naklejony na białą aplę z pleksi.
Treść napisu na tablicy: ” 120 lat z tradycją w nowoczesność “
Napis reklamowy – realizacja usługi
Realizację usługi rozpoczęliśmy od wykonania dokumentacji zawierającej serię zdjęć z oględzin obiektu, opisu technologicznego wraz z projektem graficznym, oraz kalkulacji ofertowej.
Po uzgodnieniu warunków, oraz szczegółów dotyczących realizacji, wykonaliśmy usługę terminowo.
Jakość wykonanej usługi była tak wysoka, że przedstawiciel inwestora odnotował to pisemnie w naszej korespondencji.
Zewnętrzny napis reklamowy wykonaliśmy z liter wycinanych ploterem.
Front litery wykonany jest z grubego 5 mm, fabrycznie barwionego w masie pleksiglasu, naklejanego na bliźniaczą kształtem literę – 20 mm PCV spienione, z pomalowanymi bokami.
Napis do wewnątrz budynku na ścianę w recepcji został przyklejony na formatce białego pleksiglasu.
Napis składa się również z liter sklejanych z dwóch rodzajów surowca w celu uzyskania odpowiedniej grubości ( głębokości ), oraz szlachetnego lica.
Sposób wykonania wynika z ograniczenia w dostępności szerokiej gamy materiałów do produkcji napisów i znaków.
Maksymalną dostępną grubością czarnej, lub czerwonej pleksi, z licem o wysokim połysku, jest grubość 5 mm.
Płyty o dużej grubości np. 20 mm produkowane są natomiast z PCV spienionego, jednak takie zawsze są białe bez uszlachetnionej powierzchni.
Dostępność materiałów do produkcji powoduje więc konieczność dokonywania wyboru technologii, oraz efektu związanego z jej zastosowaniem.
Tablica z napisem została umieszczona pod fukcjonującą kilka lat starą tablicą z pleksi posiadająca logotyp wykonany w odmiennej technologii.
Identyfikacja i wizerunek firmy
Pielęgnowanie marki firmy, jej wizerunek i promocja, polegają między innymi na estetyce eksponowanych treści.
Zarząd Fabryki Urządzeń Dźwigowych słusznie zauważył, że tradycja powinna być szanowana, ponieważ stanowi atut w promocji firmy.
Jednak zamiar eksponowania własnej wartości został zrealizowany nieumiejętnie, a wręcz ze szkodą dla firmy.
Wykonana przez nas nowa ładna tablica z hasłem reklamowym, została umieszczona bezpośrednio pod dotychczas użytkowanym logotypem, po którym widać upływ czasu.
Dopiero po fakcie inwestor stwierdził, że w fazie projektowej nie bez racji zwracaliśmy uwagę na możliwość wystąpienia różnicy w wyglądzie.
Mówiąc wprost – obydwie tablice nie sprawiają wrażenia jednorodnego kompletu, nowy napis reklamowy jest zbyt świeży.
Z naszego punktu widzenia, te tablice są dość skromnym, źle wdrożonym środkiem wyrazu, który wcale nie podnosi prestiżu firmy.
Przyczyną jest oczywiście niewystarczająco poważne traktowanie fazy projektowej, oraz poszukiwanie oszczędności za cenę nieoszacowanych skutków.
W przypadku tej firmy można było pokusić się o odnowienie całej ściany i całkowitej wymiany logotypu na spójny jakościowo i graficznie branding.
Można było też nie sztukować na siłę hasła reklamowego, a przykładowo: zaprojektować wolnostojący totem, specjalnie przemyślaną tablicę naścienną, ekspozycję itp.
Możliwości właściwego designu firmowego jest mnóstwo – sam napis reklamowy nie wystarcza.
W tym wypadku mieliśmy udział w “odświeżeniu” – liftingu wizerunku firmy, który powinien być wymieniony.
Całkiem niedawno zaś Fabryka Urządzeń Dźwigowych pokusiła się o rebranding, czyli ponowne zaprojektowanie i wykonanie nowej linii znaku firmowego.
Niewątpliwie jest to dość ładne nowoczesne logo, jednak zrywa definitywnie związek z poprzednio używanym, a zarazem z tradycją firmy.
Naszym zdaniem wtedy logotyp “FUD” powinien być lekko modyfikowany, czyli poddany graficznemu liftingowi.
Prawdopodobnie brak długofalowej strategii w zakresie promocji, oraz traktowanie jej jako potrzeby drugorzednej powoduje, że oczekiwania firmy czasem mijają się z rezultatem.
Więcej informacji o dobrej reklamie można znaleźć w zakładce → Projektowanie graficzne
Tagi:
• napis reklamowy
• napis reklamowy firmy
• napis reklamowy do budynku