Drukowanie reklamy na szkle, grafika na szyby, okna – realizacje przykładowe. Galeria druku reklamy.
Reklamy drukujemy głównie na szkle organicznym, tj. akrylu – pleksi, ale także na szybach tradycyjnego szkła mineralnego.
Używamy różnych metod druku, zależnie od warunków – możliwości aplikacji oraz z góry określonych potrzeb.
Wykonujemy druk bezpośredni reklamy na szkle płaskim oraz druk transferowy, czyli aplikacje wcześniej wydrukowanego materiału.
Druk transferowy ma zastosowanie do szyb samochodowych, witryn i okien w budynkach.
Wykonujemy również grafiki reklamowe przeznaczone do transferu na szyby ścianek działowych, drzwi oraz szklane tablice.
Druk UV bezpośredni w podstawowych kolorach: CMYK oraz druk z dodatkowym białym kolorem, stosujemy na płaskie tafle, które układamy na stole plotera, w celu drukowania.
Więcej informacji o drukowaniu grafiki reklamowej na szkle:
Reklama na szyby, grafika na szkle płaskim – przykłady druku.
Drukowanie grafiki na szkle, reklamy na szyby.
Drukowanie grafiki reklamowej na szkle
Realizacje druku reklamy na szybach samochodowych, oknach, witrynach oraz tablice szklane z nadrukiem.
Drukowanie bezpośrednie UV-LED
Drukowanie reklamy na szkle płaskim, umieszczonym pod głowicą plotera drukującego.
Wykonujemy druk bezpośredni UV-LED na szkle płaskim hartowanym lub bezpiecznym – sklejonym VSG.
Przeważnie drukujemy na szkle organicznym /syntetycznym.
Inaczej mówiąc, szczególnie polecamy drukowanie reklamy i grafiki na płytach pleksiglasu – akrylu (PMMA) lub poliwęglanu.
Drukujemy także na szkle mineralnym, tj. na szybach, ale uprzednio uzgadniamy warunki użytkowania produktu.
Drukowanie pośrednie – aplikacja folii z nadrukiem
Druku pośredniego używamy do dużych powierzchni szklanych, trudnych do transportu lub elementów trwale zamontowanych, jak szyby okienne, szklane drzwi itd.
Drukiem pośrednim na szkle określane są aplikacje odrębnie wydrukowane lub wycięte, a następnie naklejone na powierzchnię tafli szklanej.
Do druku pośredniego na szyby używamy specjalnych folii graficznych oraz folii samoprzylepnych, przystosowanych do nadrukowania.
Uwagi o drukowaniu reklamy – wygląd grafiki na szkle
Drukowanie reklamy na szkle jest problematyczne, ponieważ grafika na szybach nie w każdych warunkach wygląda jednakowo korzystnie.
Nie chodzi o błąd techniczny druku, ale o trudny do przewidzenia efekt wizualny, który zależy głównie od oświetlenia.
Drukowanie reklamy na szkle jest wyjątkowym sposobem wytwarzania grafiki, ponieważ tafla szkła jest przeważnie bezbarwna, a więc przeźroczysta. Zatem istotny może być efekt drukowania, jaki powstaje po obydwu stronach szyby – tafli szkła.
Odbiór wizualny wydrukowanej grafiki zawsze będzie zmienny i zależny od oświetlenia, a także podświetlenia. Dotyczy to głównie sytuacji, gdy szkło nie jest powleczone dodatkową warstwą nieprześwitującą.
Użycie dodatkowych środków poprawiających widoczność wydrukowanej grafiki sprawia, że tafla szkła traci niektóre istotne funkcje i walory wizualne.
Niektóre sposoby wykonania grafiki – reklamy na szkle mogą powodować, że efekt wizualny będzie tożsamy z efektem drukowania na wielu innych, pospolitych materiałach.
Istotne uwagi o drukowaniu reklamy na szkle – barwy
Drukowanie na szkle jasnych barw z palety CMYK zasadniczo wymaga użycia dodatkowego – białego koloru (W), który aplikujemy zazwyczaj dwukrotnie.
Dzięki temu powstały obraz będzie zbliżony do oczekiwań, zamiast pozostać prześwitującym, jak barwione szkło, np. przezroczysty, kolorowy witraż.
Przy druku pośrednim podklejamy grafikę arkuszem białej folii samoprzylepnej, aby uzyskać efekt nasycenia barw.
Drukowanie reklamy na szkle, grafika na szyby, okna