Reklama, dekoracja, reprezentacja — co jest kosztem firmy w rozliczeniach podatkowych?
Zasadniczo każda reklama jest kosztem uzyskania dochodu firmy w rozliczeniach podatkowych.
Należy jednak rozróżnić, co jest reklamą, a można uznać za dekorację i co jest reprezentacją w prowadzonym biznesie.
Pozornie artykuły reklamowe są łatwe do odróżnienia. Jednak ze względu na spore różnice, mogą stanowić odrębnie klasyfikowane koszty.
Nie każdy z tych kosztów uzyskania dochodu jest oczywisty i zgodny z przepisami fiskalnymi, bo może być różnie interpretowany.
Jeśli nie ma problemu z określeniem, co jest reklamą a co dekoracją, to już właściwe rozliczenie reprezentacji jest trudne i niejednoznaczne.
Zaksięgowanie w koszty reprezentacji niektórych drogich, okazałych gadżetów i upominków może być zakwestionowane przez fiskusa.
Nie zawsze koszty pośrednie uzyskania reklamy lub oryginalnej dekoracji mogą być odliczone od należnych podatków.
Więcej informacji na temat co jest kosztem reklamowym, a na co trzeba uważać przy księgowaniu, przeczytasz na stronie > Artykuły reklamowe w kosztach firmy
Ilustracje
Ilustracje do artykułu umieszczone powyżej przedstawiają:
• reklama świetlna wykonana przez naszą agencję reklamową — sprzedaż eksportowa do Danii.
Może być traktowana jako: identyfikacja, reklama i dekoracja.
• grafika reklamowa na witrynie sklepu — oklejenie szyby lokalu w galerii handlowej.
Może być traktowana jako: identyfikacja, reklama i dekoracja.
• obraz do powieszenia na ścianie w budynku firmy — oprawa grafiki użytkowej do poczekalni gabinetu.
Może być traktowana jako dekoracja lub reprezentacja, w zależności od zaksięgowanej wartości.
• artykuły piśmiennicze i upominki — przykładowe zdjęcie ilustrujące wystawne i ponadprzeciętne promowanie marki.
Mogą być traktowane jako materiały promocyjne, lecz gdy cena jest wysoka, to może kwalifikować je do kosztów reprezentacji.
Sprawdź jakie artykuły do promocji firmy będą Ci dobrze służyć:
15-19 październik 2018 r. | Reklama agencji @reklamyArek na Facebooku